dunis power :D

Ridlektion på klubben idag. Dubbelpass också :) Dubbeldressyr för den delen.

Vanliga lektionen
så tränade vi lite ökad och minskad trav och galopp. Jag tyckte de gick bra + att vi hade utan stigbyglar hela passet så dom satt inte ens på sadeln så man kunna fuska, hehe. Nej inge fusk idag inte! Sen så tyckte jag Dunet jobbade på fint i ökad men i slutet blev hon så trött och hon skulla ju orka ett pass till så jag slapp den sista ökade traven på diagonalen. Dunisen då (a)

Träningsliganpasset tränade vi på framdelsvändningar och bakdelsvändningar på mittvolten fast man red som på en fyrkant så man fick med hörn och där gjorde då framdelsvändning och bakdelsvändning. Bakdelsvändning gjorde vi först tror jag och de hade Dunet lite svårare för. Sen framdelsvändning gick bättre. Men hon vart lite upprörd ibland när hon inte riktigt fatta. Och sen skulla vi galoppera lite och Dunet va så trött att hon nästan frös fast i halt så dä drev jag på henne så hon fatta galopp och då sa Ina att jag skulla galoppera hela ridbanan och jäklar vad de gick undan. Asså de va de som va meningen att jag skulla race på med henne så snabbt de bara gick och i fel galopp dessutom ;) Tror hon tyckte de va kul att få race lite de sista hon gjorde innan vi skulla sluta!

Sen så frågade Ina om jag villa va med i div.1 laget dressyr nästa år med Dunet.. Skulla va kul men asså den går ju i L:a1 och sen finalen i nå ponny L:a lr va de va.. Men de skulla faktist va sjukt kul och dessutom äre ju regionalt och så, sen är de hur kul som helst att tävla i lag också :) Stenhård träning över vintern tror jag vi fixar de. Ina är rätt säker på de iaf så bara träna, träna, träna!!

hah än en gång kopierad



/ Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0